Proiect Erasmus+ KA2 – Proiecte de cooperare – domeniul educație școlară (KA220-SCH)
Titlul proiectului: Le changement climatique et la biodiversité
Numărul de referinţă: 2024-1-RO01-KA220-SCH-000250290
Data începerii proiectului: 01.10.2024
Data încheierii proiectului: 30.09.2026
Instituţie şcolară coordonatoare: Liceul Teoretic „Sfânta Maria” Galați, România
Rezultate selecție: https://www.erasmusplus.ro/library/Adulti/2024/Rezultate%20selectie/Rezultate_selectie_2024_KA220_site.pdf
Instituţii şcolare partenere:
- IES “María Zambrano”, Torre del Mar, Spania
- Lycée Professionnel “Gabriel Péri”, Champigny Sur Marne, Franţa
- Istituto Istruzione Superiore „De Filippis-Galdi”, Cava de’ Tirreni, Italia
- “Antano Smetonos” gimnazija, Ukmerge, Lituania
Obiectivele generale ale proiectului:
- înțelegerea şi conștientizarea schimbărilor climatice și a consecințelor acestora
- dobândirea unor abilități practice pentru economisirea apei, reducerea poluării aerului, cultivarea pământului şi amenajarea spaţiilor verzi
- încurajarea trierii selective a deşeurilor şi a reciclării acestora, dezvoltarea comportamentelor eco-responsabile
- implicarea elevilor în activităţi din sfera ecologică şi luarea inițiativei în sfera civică
- promovarea valorilor europene precum egalitatea de șanse, toleranța și multiculturalismul.
Obiective specifice:
- Înțelegerea schimbărilor climatice și consecințele acestora, în special conceptele de efect de seră, amprenta de carbon, deșertificare (savoir);
- Dobândirea unor abilități practice pentru reducerea poluării legate de consumerism, exploatarea excesivă a resurselor și degradarea mediului (savoir-faire);
- Dezvoltarea unor atitudini și comportamente responsabile în școli și comunități locale, prin încurajarea reciclării și economisirea resurselor (savoir-être).
Activități propuse:
- schimbul de bune practici prin ateliere de lucru, cercetare, comparație și reflecție, utilizarea resurselor digitale, acțiuni eco-civice, integrarea inteligenței emoționale care să permită gestionarea emoțiilor, tururi ghidate, transversalitate și interdisciplinaritate (ştiinţe, educație civică, economie, limbi străine), prin promovarea incluziunii și multiculturalismului.