Le changement climatique et la biodiversité

Proiect Erasmus+ KA2 – Proiecte de cooperare – domeniul educație școlară (KA220-SCH)

 

Titlul proiectului: Le changement climatique et la biodiversité

Numărul de referinţă: 2024-1-RO01-KA220-SCH-000250290

Data începerii proiectului: 01.10.2024

Data încheierii proiectului: 30.09.2026

Instituţie şcolară coordonatoare: Liceul Teoretic „Sfânta Maria” Galați, România

 

Rezultate selecție:  https://www.erasmusplus.ro/library/Adulti/2024/Rezultate%20selectie/Rezultate_selectie_2024_KA220_site.pdf

 

Instituţii şcolare partenere:

  • IES “María Zambrano”, Torre del Mar, Spania
  • Lycée Professionnel “Gabriel Péri”, Champigny Sur Marne, Franţa
  • Istituto Istruzione Superiore „De Filippis-Galdi”, Cava de’ Tirreni, Italia
  • “Antano Smetonos” gimnazija, Ukmerge, Lituania

 

Obiectivele generale ale proiectului:

  • înțelegerea şi conștientizarea schimbărilor climatice și a consecințelor acestora
  • dobândirea unor abilități practice pentru economisirea apei, reducerea poluării aerului, cultivarea pământului şi amenajarea spaţiilor verzi
  • încurajarea trierii selective a deşeurilor şi a reciclării acestora, dezvoltarea comportamentelor eco-responsabile
  • implicarea elevilor în activităţi din sfera ecologică şi luarea inițiativei în sfera civică
  • promovarea valorilor europene precum egalitatea de șanse, toleranța și multiculturalismul.

 

Obiective specifice:

  1. Înțelegerea schimbărilor climatice și consecințele acestora, în special conceptele de efect de seră, amprenta de carbon, deșertificare (savoir);
  2. Dobândirea unor abilități practice pentru reducerea poluării legate de consumerism, exploatarea excesivă a resurselor și degradarea mediului (savoir-faire);
  3. Dezvoltarea unor atitudini și comportamente responsabile în școli și comunități locale, prin încurajarea reciclării și economisirea resurselor (savoir-être).

 

Activități propuse:

  • schimbul de bune practici prin ateliere de lucru, cercetare, comparație și reflecție, utilizarea resurselor digitale, acțiuni eco-civice, integrarea inteligenței emoționale care să permită gestionarea emoțiilor, tururi ghidate, transversalitate și interdisciplinaritate (ştiinţe, educație civică, economie, limbi străine), prin promovarea incluziunii și multiculturalismului.